Ваш надiйний партнер
для комплексних бiзнес-рiшень
рус укр

Оцінка бренду

01.07.2013

Оцінка інтелектуальної власності - процес визначення корисності результатів інтелектуальної діяльності та прирівняних до них коштів індивідуалізації юридичної особи, індивідуалізації продукції, виконуваних робіт або послуг (фірмове найменування, гудвіл, авторське право, патент, програмні продукти, навчальні програми, товарний знак, знак обслуговування тощо) в грошовому вираженні.

Знак для товарів і послуг - позначення, знак за яким товари та послуги одних осіб відрізняються від товарів та послуг інших осіб.

Бренд - це більше, ніж знак для товарів і послуг. Бренд – це нематеріальний актив, який є надзвичайно важливою ознакою товару або організації, яку собою символізують. Бренд означає довіру, стабільність і певний спектр очікувань. Бренд забезпечує зростання стабільності бізнесу. І саме про оцінку бренд розповімо більш детальніше.

У західних джерелах можна знайти п'ять основних «атрибутів сили бренду», але загалом бренд додає товарам компанії додаткову, цілком реальну вартість, яка приносить цим компаніям відчутний прибуток. Якщо вартість торгової марки можна звести до витрат по її реєстрації та юридичному захисті, а це максимум кілька десятків тисяч доларів, то вартість брендів складає мільйони, десятки мільйонів, а в деяких випадках - сотні мільйонів або мільярди доларів.

7 ключових параметрів сили бренду:

  • ринок (10%);
  • стабільність (15%);
  • лідерство (25%);
  • інтернаціональність (25%);
  • тенденції (10%);
  • підтримка (10%);
  • захист (5%).

Ефективний бренд є серйозним активом підприємства, який приносить прибуток. В залежності від сфери діяльності компанії і сили бренду, його частка у вартості
товарів або послуг може становити до 60-70%. Публічні компанії давно вже займаються монетарної оцінкою цієї частки, щоб показати інвесторові зростання ефективності та капіталізації бізнесу. Але навіть якщо немає публічних цілей, оцінка вартості брендів корисна для більш вивіреного і осмисленого управління ними. Бренди живуть у свідомості споживачів, і саме споживачі роблять емоційний вибір на користь одних брендів, забезпечуючи їм фінансове благополуччя, і ігнорують інші.

Розглянемо основні етапи роботи щодо оцінки бренду

1. Збір та аналіз даних про фінансовий стан компанії - власника бренду

Розрахунки проводяться на базі фінансової звітності компанії з залученням інформації з маркетингових досліджень. Розраховується ряд показників, у тому числі:

  • дохід компанії за одиницю часу (як правило, рік);
  • розрахунок частки прибутку, що забезпечується брендом.

2. Збір та аналіз даних про ринок

Дані формуються на основі результатів оцінки привабливості регіонів, а також шляхом збору вторинної та експертної інформації. При цьому основна увага приділяється відомостям про поточної і прогнозованої частці ринку компанії в конкретному регіоні.

3. Прогноз доходів компанії від продажу продукції з використанням бренду

При прогнозуванні доходів компанії від продажу продукції з використанням бренду враховується інфляція та інші фактори впливу на ринок. На даному етапі розраховується ряд показників, а саме:

  • загальний дохід компанії від продажу продукції з використанням бренду;
  • загальна витратна частина компанії, що припадає на продаж продукції з використанням бренду;
  • фінансовий результат компанії та розмір частки бренду від фінансових результатів компанії.

4. Дисконтування фінансового результату від продажу продукції з використанням бренду

Ставка дисконту враховує премію за ризик (ризик премію) при інвестуванні в бренд та дозволяє розрахувати дисконтований грошовий потік, створюваний брендом, та реверсію в кінці постпрогнозного періоду, так як бренд буде мати актуальність та вартісне вираження в кінці періоду прогнозування.

Таким чином, оцінка бренду відіграє важливе значення при роботі компанії, так як він дає додатковий потік грошових коштів, залучення нових споживачів, встановлення преміальної ціни та отримання додаткового прибутку, можливе розширення переліку продуктів під тим же брендом.

Компанія "Парето" вже 10 років виконує оцінку, у тому числі брендів. Ця процедура вимагає особливих знань, тому завжди обирайте перевірених фахівців.

Наші клієнти повертаються до нас знову й знову, адже одне з головних правил компанії – це підібрати індивідуальний підхід до кожного клієнта!

Залишились питання? Залишайте заявку на нашому офіційному сайті та отримайте безкоштовну консультацію!

← Повернутися до списку новин